{$lblSkipToContent|ucfirst}
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.
Advies

METRO lanceert nieuwe huismerken in plaats van Horeca Select

Nieuwe logo’s, nieuw design, nieuwe namen en vooral een nieuwe filosofie... Begin 2018 kregen de huismerken van METRO een makeover. Geen Horeca Select meer, in plaats daarvan verwelkomen we METRO Premium, METRO Chef, METRO Professional en Aro. Die verandering past in een streven naar continuïteit, met de bedoeling nog beter tegemoet te komen aan de behoeften van een horecasector in volle verandering.

 We willen onze klanten een totaaloplossing bieden”, legt Vincent Nolf, de CEO van METRO, uit. “Daarvoor hadden we een logischer prijs-kwaliteitsbeleid nodig, met een duidelijke differentiatie in functie van het niveau van de producten. Onze huismerken kregen dus een nieuwe naam en een nieuwe, praktischere verpakking met duidelijke pictogrammen. Maar niet alleen het uiterlijk werd bijgestuurd. De verandering gaat verder dan dat. Achter de zichtbare elementen gaat een echte verandering van onze aanpak schuil, zodat die nu nauwer aansluit bij de evolutie die een paar jaar geleden werd ingezet.”

MEE MET DE TIJD

Meer ultraverse en meer exclusieve producten, een dienstverlening die nog beter aansluit bij wat de horecaprofessionals nodig hebben en een continu streven om de meest veeleisende chefs de juiste antwoorden te bieden. METRO past zich perfect aan de boomende Belgische gastronomiewereld aan. Ons land is uitgegroeid tot een nieuw culinair eldorado, met de ene gouden generatie na de andere en een onevenaarbare erkenning op internationaal vlak. En dus moesten we een antwoord klaar hebben op de vraag van al die keukenkunstenaars naar uitmuntende kwaliteitsproducten. METRO vult die vraag in en bevestigt met zijn nieuwe huismerken dat het een essentiële rol te spelen heeft in de keuken van die chefs. Voortaan heeft METRO vier eigen merken. Vier merken die elk voor een specifiek segment staan en elkaar perfect aanvullen. Onderaan de piramide staat Aro, dat inzet op betaalbaarheid. Want alles begint bij kosten en budget. Daarboven staan twee tweeling zusjes: METRO Chef en METRO Professional. METRO Chef is gewijd aan food, METRO Professional aan non-food, maar allebei volgen ze hetzelfde motto: kwaliteitsproducten voor een intense culinaire beleving. 

Aan de top van de piramide staat METRO Premium, alweer een essentieel onderdeel van onze nieuwe strategie. “METRO Premium is het beste bewijs van ons talent om topproducten aan te bieden, maar ook van onze onophoudelijke zoektocht naar kwaliteit op alle vlakken”, benadrukt Vincent Nolf. “METRO Premium trekt ons hele aanbod naar boven en opent nieuwe creatiemogelijkheden voor chef-koks. Innoverende producten vinden er een plek naast het beste wat onze gastronomische traditie te bieden heeft, en alles staat volledig in het teken van inspiratie en keukenkunst.”

COMPROMISLOZE KWALITEIT

De nieuwe huismerken van METRO getuigen van een ingrijpende koerswijziging, die de principes van traceerbaarheid, selectie en kwaliteit van het merk Horeca Select nog verder doordrijft. Het vlees is daarvan het beste voorbeeld. Zowel bij Aro, METRO Chef als METRO Premium vind je hiervoor dezelfde voordelen terug. Dierenwelzijn staat centraal, net als een gezonde voeding. Van de kweker tot in de winkelrekken wordt iedere stap nauwgezet opgevolgd met strenge richtlijnen wat betreft de slachtleeftijd. Het onophoudelijk streven naar de beste kwaliteit en een grondig inzicht in alle aspecten van de horecasector blijven steeds de rode draad bij METRO. De huismerken werden in een nieuw kleedje gestoken dat deze nieuwe aanpak nog beter in de verf zet, waarbij niet alleen de verschillen maar ook de algemene gedragslijn optimaal tot uiting komen. Goed, beter, best op een bord.

 

 

detail image detail image detail image detail image detail image detail image