{$lblSkipToContent|ucfirst}
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.
Chef's Place

"Wij werken niet voor METRO"

Eind juni lanceerde METRO een nieuwe globale branding. Met de slogan ‘Your success is our business’ wil METRO een duidelijke boodschap de wereld insturen: als ambassadeur van zelfstandige ondernemers steunen wij de dagelijkse harde inspanningen van horecaprofessionals. De gezichten van de campagne? Klanten uit meer dan 20 METRO-landen.

Enkele dagen voor de lancering van de nagelnieuwe campagne, stuurde METRO een spraakmakend beeld met de teaser ‘Wij werken niet voor METRO’ de wereld in. De verbazing bij haar klanten was gigantisch. Voor wie werken ze dan wel bij METRO? De opluchting kwam er op 28 juni, dankzij de slogan ‘Wij werken voor het succes van miljoenen ondernemers, overal ter wereld’. 

Zelfstandige ondernemers zijn de ruggengraat van de economie. Elke dag staan ze op en bouwen ze (verder) aan een businessdroom. Je eigen baas zijn is de beste job van de wereld, maar tegelijk de meest veeleisende. De slagzin ‘Your success is our business’ weerspiegelt zowel de intentie van METRO om ‘Champion for independent business’ te zijn, maar refereert ook aan de ambitie om het succes van ondernemers te steunen en hen steeds verder te laten groeien in hun vak. 

De nieuwe branding definieert waar METRO naartoe wil. Het bedrijf wil haar klanten volledig begrijpen, gebaseerd op data én dialoog, samen met professionele én persoonlijke relaties met elk van hen. Natuurlijk kunnen ze niet alles beloven. Maar METRO begrijpt wel dat het haar succes aan het succes van haar klanten dankt. Daarom gaan onze medewerkers net één stap verder en inspireren ze met hun expertise en unieke oplossingen. 

Dit engagement vertaalt zich in wereldwijde initiatieven. Een voorbeeld? Nadat METRO via onderzoek achterhaalde dat slechts één op de twee horecaondernemers een website heeft, creëerden wij voor hen al meer dan 1.700 websites in België alleen al. En dat helemaal gratis.

"WIJ WERKEN VOOR ELLIOTT"

De gloednieuwe campagne wordt geleidelijk aan zichtbaar via online en offline kanalen. Per land wordt bovendien ook een gezicht gegeven aan de campagne. Voor België is dit Elliott Van de Velde. Toen deze jonge Brusselse kok (met vandaag 29 lentes op de teller) drie jaar geleden Little Chef oprichtte, kon hij zelfs nog geen ui snijden. Vandaag staat hij mijlenver voor op andere chefs wat betreft het hergebruiken van voedseloverschotten.

Vanuit mijn passie iets puurs creëren maakt me trots. Er is niets mooiers dan te kunnen delen met anderen

Elliott Van de Velde • Little Chef

DUURZAME CATERING 

“Toen ik mijn zaak begon, was er nog geen specifieke koers”, zegt Elliott. “We wilden gewoon plezier maken tijdens het koken en onze passie voor voeding delen met onze klanten. We groeiden snel, mensen waren dol op wat we klaarmaakten. Onze ingrediënten halen we bij METRO, omdat we er alles vinden wat we nodig hebben. Het is fijn om één van de gezichten te zijn van de nieuwe METRO-campagne. De ondersteuning is belangrijk voor zelfstandige horecaondernemers.” 

“Op een zeker moment vroegen we ons af wat mensen doen met ongebruikt voedsel”, vervolgt Elliott. “En toen we daar verder over nadachten, kwamen we in aanraking met mensen die helemaal niets te eten hebben. Door ons te verdiepen in het verhaal van de voedselverspilling, hebben we een totaal nieuwe manier van koken ontdekt. Vandaag koken we niet alleen met onze eigen klanten, maar ook voor minderbedeelden en vrijwilligers met een missie. Mijn droom? Het oprichten van restaurants voor armen.”

WIL JE GRAAG MEER TE WETEN KOMEN OVER DEZE CAMPAGNE?

Je vindt alle informatie over de initiatieven van METRO of over de drijfveer van Elliott op onze website en op sociale media via de hashtag #loveownbusiness.