{$lblSkipToContent|ucfirst}
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.
Chef's Place

Gemakkelijk online reserveren

In 2011 openden de broers Piero en Ivan Russo in Houthalen hun eigen restaurant: Fratelli. Ze serveren er geraffineerde brasseriegerechten met Belgische en Italiaanse invloeden. Sinds een jaar maken ze gebruik van de gratis reservatietool van METRO, waar ze bijzonder tevreden over zijn.

Het ‘Go Digital by METRO’-platform biedt klanten de mogelijkheid om gebruik te maken van heel wat digitale tools, en dit volledig gratis. Een van de tools maakt het mogelijk om reservaties op een professionele, efficiënte en gecentraliseerde manier te beheren, met onder meer een bevestigings- en herinneringsoptie. “Toen Patrick Reniers van METRO ons het systeem voorstelde, waren we eerst wat terughoudend. Wij zijn eerder het type van potlood en papier: wij noteren alles. Maar zodra we met eigen ogen zagen hoe betrouwbaar het systeem is en hoeveel praktische voordelen het heeft, waren we snel verkocht. Alle reservaties worden gecentraliseerd en automatisch bevestigd alvorens ze worden geregistreerd, zodat we kostbare tijd winnen en er vooral zeker van kunnen zijn dat er niets verkeerd loopt. Bovendien kunnen de klanten reserveren wanneer ze maar willen, de klok rond en zelfs buiten de openingsuren van het restaurant. Dat zorgt voor een optimale bezettingsgraad van onze zaak. En de kers op de taart is dat het platform van METRO helemaal gratis is!”

NIETS DAN VOORDELEN

De zaalmanagers van Fratelli en van de tweede familiezaak Villa XII kunnen de app gemakkelijk openen via alle tablets van het restaurant en zo de reservaties in real time beheren. Ook voor de klanten is dat goed nieuws. “Onze klanten zijn bijzonder tevreden over het systeem. Wanneer ze reserveren, krijgen ze onmiddellijk een mail of sms met de bevestiging en dan nog eens twee uur voor hun reservatie. Dat zorgt voor heel wat minder ‘no shows’. De dag na hun bezoek krijgen ze een bericht om hun te vragen hun mening over Fratelli te geven. Door dergelijke feedback kunnen wij beter inspelen op de behoeftes van onze klanten en dat is natuurlijk voor ons mooi meegenomen.”

Meer informatie op www.metro.be/dish

detail image detail image detail image detail image detail image