{$lblSkipToContent|ucfirst}
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.
Chef's Place

Klanten registreren: geen probleem

Horeca-uitbaters krijgen er alweer een nieuwe uitdaging bij: de verplichte registratie van de contactgegevens van hun klanten. Die registratieplicht houdt natuurlijk in dat je personeel weer extra taken krijgt. Om dit te vereenvoudigen stelt METRO nu een digitale check-in service ter beschikking.

Die dienst werkt heel simpel. Surf naar metro.be/checkin en klik op de ‘ga van start’-knop. Registreer eerst de gegevens van je zaak – naam, e-mail enz. – en kies vervolgens een wachtwoord. Je krijgt dan een bevestigingsmail waarna je onmiddellijk specifieke QR-codes kunt aanmaken in pdf-formaat, wat het afdrukken gemakkelijk maakt. Vervolgens kies je zelf of je één QR-code voor je hele zaak wil, of één code per tafel.

Wanneer klanten aankomen, hoeven ze enkel die code te scannen met hun telefoon om toegang te krijgen tot het registratieformulier. Daarop moeten ze hun gegevens invullen: naam, voornaam, adres, postcode, telefoon en e-mailadres. Het uur van aankomst en vertrek worden automatisch verbonden met het formulier. Wie het vakje ‘ik ben alleen’ uitvinkt, kan vervolgens ook gezinsleden toevoegen die mee op restaurant gaan.

Gegevensbeveiliging

De personen die jij aanduidt als ‘managers’ kunnen in geval van controle toegang krijgen tot de gegevens in pdf- of csv-formaat. Ze kunnen in enkele muisklikken gedownload worden en worden beheerd in overeenstemming met de regels van de GDPR. Die digitale check-in heeft heel wat handige voordelen, vooral wat betreft de hygiëne. Zo hoeft er geen extra materiaal ontsmet te worden en vermijd je bijkomend contact met de klant.