{$lblSkipToContent|ucfirst}
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.
Chef's Place

METRO-diensten worden digitaler

METRO gaat voluit voor de digitale aanpak. Zo zijn er verschillende nieuwe gratis diensten die je het leven nog eenvoudiger maken: elektronische facturen, maandelijkse aankoopoverzichten en een app die helemaal in het teken staat van jouw gebruiksgemak.

Interactieve facturen

“Sinds 1 december 2018 bewaren we alle facturen van onze klanten in digitale vorm”, vertelt Véronique Van Horick, Digital Solutions Manager bij METRO. “Zo kunnen zij hun facturen raadplegen als ze dat willen, maar ze ook als pdf downloaden en indien nodig afdrukken. Aan het einde van de maand worden alle gegevens verzameld in een maandoverzicht in een Excel-tabel. Daarin kunnen de klanten dan een bepaald producttype of een referentie opzoeken om bijvoorbeeld te weten te komen hoeveel groenten of hoeveel kilo vlees ze die maand hebben gekocht. Ze kunnen ook alle facturen vanaf een bepaalde datum oproepen en statistieken opstellen om hun boekhouding en hun toekomstige aankopen te vergemakkelijken.” Wie wil genieten van die unieke dienstverlening, hoeft enkel een account aan te maken op de website van METRO. Alles is helemaal gratis.

Meer info op www.metro.be/facturen

Een app die alles verandert

Nog een grote nieuwigheid: de METRO-app. Die werd op 1 juni gelanceerd, en is verkrijgbaar via de App Store en op Google Play. Ze omvat een hele reeks praktische functies. “De app dient als digitale klantenkaart: je kunt dus in de winkel je aankopen doen met je smartphone als je je fysieke kaart bent vergeten”, benadrukt Véronique Van Horick. “Elke kaarthouder kan een MyMETRO-account aanmaken en de app downloaden. Alles blijft gecentraliseerd en in real time bereikbaar voor iedereen. Klanten kunnen meldingen krijgen en onmiddellijk op de hoogte worden gebracht wanneer er een nieuwe factuur klaar staat.” Maar dat is niet alles. In de app vind je ook alle folders van METRO, de promoties en een boodschappenlijstje. Zo ga je uiterst efficiënt winkelen, vergeet je niets en mis je geen enkele promotie meer. Delivery-klanten kunnen zelfs hun bestelling rechtstreeks via de app doorgeven zonder dat ze daarvoor een computer nodig hebben. Tot slot vind je ook steeds de weg naar de dichtstbijzijnde METRO-winkel, want een link naar Google Maps wijst je de weg.

Meer info op www.metro.be/metroapp

De voordelen van de digitale METRO-services

De elektronische factuur

  1. Alle facturen op één plek gearchiveerd
  2. Maandelijks overzicht
  3. Mogelijkheid om te zoeken op criteria (productcode, afdeling, periode, ...)
  4. In de toekomst kan je kiezen of je je factuur digitaal per mail wil ontvangen of op papier.
  5. Eenvoudige administratie

METRO Companion

  1. Je digitale klantenkaart steeds bij de hand op je smartphone
  2. Mogelijkheid om verschillende toestellen te koppelen aan één enkele account
  3. Facturen in real time raadplegen
  4. Meldingen van nieuwe facturen
  5. Beheer van je boodschappenlijstje
  6. Raadplegen van folders en promoties
  7. Wegbeschrijving naar de dichtstbijzijnde METRO-winkel
  8. Mogelijkheid voor Delivery-klanten om rechtstreeks bestellingen door te geven