{$lblSkipToContent|ucfirst}
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.
Trend

Elektronische facturen: weg met de papierberg

Metro blijft zijn digitale aanbod verder uitbreiden om nog beter in te spelen op de behoeften van de horecaprofessionals. Het recentste voorbeeld daarvan is de algemene invoering van de elektronische factuur. Wij leggen je uit hoe het werkt.

Sinds april kun je langs de kassa van je METRO-winkel passeren zonder je papieren factuur te moeten laten printen. Dat is niet alleen goed voor het milieu, je wint er ook tijd mee en je administratie wordt er alleen maar eenvoudiger door. An Jorissen, Digital Solution Assistant, legt uit hoe het werkt: “Eerst maak je online een MyMetro-account aan. Dat gaat heel snel en eenvoudig. In je account kun je daarna de optie ‘facturen printen aan de kassa’ op off’ zetten. Facturen worden vanaf dat moment per e-mail verstuurd en bewaard in de METRO-app en je MyMetro-account.”


Maak het jezelf gemakkelijk

Geen kwijtgespeelde facturen meer, geen papierbergen in je kantoor, een vlottere boekhouding en gemakkelijk te beheren administratie... onze digitalisering heeft heel wat voordelen. “Sommige klanten komen meermaals per week naar de winkel. Vanaf nu vinden ze al hun aankopen overzichtelijk bij elkaar terug. Papieren facturen tellen vaak verschillende pagina’s. Die kun je niet allemaal op een-twee-drie afdrukken... Met de elektronische factuur verloopt de afrekening aan de kassa dus veel sneller en vlotter.”


De facturen zijn beschikbaar in pdf-formaat en kunnen gemakkelijk worden doorgestuurd naar bijvoorbeeld je boekhouder. Je kunt ook zoeken op trefwoorden, op datum of bedrag en terugvinden wanneer je wat precies hebt gekocht. Met MyMetro, de METRO-app en de elektronische factuur stap je resoluut de digitale wereld binnen. 

Jan Menten & An Penxten - Restaurant De Mijlpaal

“We konden ons MyMetroaccount in enkele muisklikken aanmaken en sindsdien staan onze facturen allemaal overzichtelijk online. Het is echt kinderspel. Gedaan met facturenstress. We hebben de optie ‘ printen’ uitgezet en krijgen dus geen facturen meer op papier aan de kassa. Ook onze boekhouder is daar blij mee, want we hoeven hem niets meer te bezorgen, alles verloopt digitaal. Superbedankt aan het team van METRO voor al hun hulp.”